Alwéér? - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu Alwéér? - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu

Alwéér?

Door: judithdijk

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Februari 2012 | Spanje, Monachil

Gossie gossie, zit ik net lekker rustig, heb niemand wat te vertellen, lekker in balans te zijn....tja...dan komen de dingen wel weer naar mij....whahahahahaha...
Het zal uiteindelijk dus niemand verbazen als ik zeg: Ik ga wéér verhuizen!
Nee, niet met alle plezier, nee....ook geen zin in, nee, paste ook niet in mijn ideeenbox, nee...ik heb geen zin in verandering...but hey, aint that life?

Al een tijdje verliep de relatie met de huisbazin moeizaam, de reparaties van mn 6 balkondeuren die maar niet gemaakt werden en een fucking kou die er doorheen kwam....brrrr...(joehoe, hier geen centrale verwarming he). Ik heb nu 3 kruiken, 3 dikke dekens en 2 kacheltjes die ik afgelopen maanden heen en weer heb gesjouwd in mijn huis..heheehe.
Nouja, kortom, de huisbazin had me liever weg dan dat ze iets maakt in het huis. mmm...ik was té lastig om te vragen om reparaties.....goh, blijkbaar heeft ze wel geld voor een advocaat om mij er proberen uit te zetten!
Goed, gelukkig is de wet net zo sterk hier als in NL en zijn de huurders goed beschermd, ze mag me er niet uitzetten. Dus de afgelopen tijd de Spaanse huurwet gelezen (weer een niveautje hoger met mn Spaans ) en tegelijkertijd toch wel rond gekeken met de gedachten: ik ga alléén als er iets beters is! En tevens als ik eerst mijn contract weer getekend heb voor een nieuwe verlenging! (Gisteren getekend )

Heeeeeeeeeeeeeeel vervelend kom ik een heus huis tegen, correctie: HUIS!
Nounou, een tuin met een palmboom (!), terras, uitzicht over Granada, zonsondergang, 3 slaapkamers, 2 huiskamers, een open haard en alles in rustieke styl, heb ik al gezegd: vrijstaand (????!!!).
Heeeeel naar zeg; het heeft net geen zwembad, belachelijk!
De buurt (waarvan ik niet wist dat ie bestond hier in het dorp) heet: Paradiso.....
Huurprijs: 25 euro meer dan het appartement wat ik nu heb. Ik heb gisteren voor de 2e keer gekeken, want overhaaste beslissingen heb ik geen zin in, nee ok....eerlijk is eerlijk, eigenlijk heb ik geen fok zin om weeeeer te verhuizen. Dus ik weet het waarschijnlijk al, maar laat t ff zakken en probeer te verzinnen waar ik nog meer op moet letten.

Ik had eigenlijk mn tanden ook wel gezet in de juridische strijd, zo van: JIJ zet MIJ er niet zomaar uit! Tevens heeft ze in het hele gebouw lekkage en een arme boekwinkel heeft moeten verhuizen met allerlei schade van dien....gus! Dus ja, welke toekomst heb ik met haar? .... ik kan ook lekker de boel oppakken en in een beter huis en een betere buurt wonen! (ps. met 15 katten extra....de buuf, tevens eigenaresse, is dol op katten).
Dusssss.....het zal s niet zo zijn: ik ga weer s opnieuw verhuizen. Volgens mij heb ik een verkeerd beroep gekozen...hahahahhaha...ben een professional in verhuizen geworden! Goeie CV heb ik!

En tevens....weet je dat ik nog nooooooit een HUIS voor mezelf heb gehad???? Vond dit appartement al groot. De buuf heeft gelukkig groene vingers...wat mot ik in hemelsnaam doen met een palmboom in de tuin??? whahahahahaaha.... Ik ben inmiddels opgehouden met de belofte aan mezelf weer s te proberen groene vingers te krijgen of beter te kunnen koken! Hé, ik zeg toch net dat ik andere kwaliteiten heb? Hahahahhaa...

Maar goed, bovenstaand ging uiteraard niet van een leie dakkie, stress heb ik nog wel en ik hoop toch eindelijk s lekker BLIJVEN zitten in een huissie. Goed, waarschijnlijk zullen mn plannen voor dit jaar ook iets veranderen dan wat ik in mijn hoofd had, maar wel ten gunste van het allerbelangrijkste: basis, balans en genieten van mijn leven hier.......

Kusssss Judith


  • 25 Februari 2012 - 10:26

    Tia C:

    Oooooh geluksvogel, wat een aanbod, doen natuurlijk, een huis met een tuintje.
    Huisje-boompje-beestje .....wat wil je nog meer!!
    En fijn hoor verlenging van je contract, want dat is ook altijd spannend.
    Juut, zet snel wat leuke kiekjes op de site van het nieuwe huissie.
    Moet je daar veel doen wat betreft schilderen ed?? Anders roep pa naar Spanje .......

    xxx C10

  • 25 Februari 2012 - 10:29

    Karin:

    Nou meid klinkt goed, heel huis en tuin, ik zou zeggen doen :-)

  • 25 Februari 2012 - 10:51

    Judith Dijk:

    Lief, ja...ik ga zo met een Spaanse vriendin die veel verstand heeft van dat soort zaken en leuke foto´s maken!! Toch....huisjes kijken is wél leuk, hihi...

  • 27 Februari 2012 - 13:49

    Wheely ;):

    ;) ... Ik kan LAPPEN teksten schrijven, maar dat doe ik lekker ff niet ...

    Ik hoop dat je daar gaat vinden wat je zoekt, vooropgesteld dat dat laatste al aan de orde is.
    Het klinkt heerlijk en ik hoop dat het aan gaat voelen, zoals je hier schreef !

    Xx

    Wheel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Monachil

Judith

Vanaf 2009 in Spanje, met een hoop dromen, wensen, die lopen zoals ze lopen.... Na onze reisverhalen op robjudith@waarbenjij.nu, zijn we allebei gebleven in Spanje, maar nu apart verder met ieder ons eigen leven. En daar hoort mijn eigen pagina bij.... De grote reis is voorbij, hierbij mijn verhalen over mijn leven, het wonen, de cultuur, het land, de natuur en de tapas van España!

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 21024

Voorgaande reizen:

08 Mei 2009 - 30 November -0001

Wonen in Andalusia - España

Landen bezocht: