Er was eens.....3 jaar geleden.... - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu Er was eens.....3 jaar geleden.... - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu

Er was eens.....3 jaar geleden....

Door: judithdijk

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 December 2011 | Spanje, Monachil

.....een meisje die samen met haar vriend op vakantie ging en besloten naar Spanje te emigreren...

Jeemig ja, het is alweer 3 jaar geleden dat ik in Spanje ben. Eigenlijk zoveel gedaan en gebeurd dat ik nu moet wennen dat het rustig is....ik herhaal.....het is rustig in mijn leven! Dus zoveel heb ik niet te vertellen in dit ´reisverhaal´?!? Ach, ik heb altijd wat te vertellen...hihi.

Ik probeer zo aan het einde van het jaar, waarschijnlijk net als jij, de balans op te maken. Nou, het was me wel een jaar, oef... Wat ik al zeg....het was zo turbulent dat ik gewoon eigenlijk niet meer weet wat rust is. Dus het is nu prima dat er niet veel gebeurd in mijn leven. Ik werk, ik heb een leuk appartementje in het centrum van Monachil, ik woon graag in de bergen, ik hobby en pruttel zo af en toe, sleutel aan m´n Engels en Spaans en soms doe ik geen drol.

Eigenlijk hobbel ik gewoon wat voort, soms mis ik mijn vrienden en familie en mijn oude vertrouwde omgeving, want he.....ik ben een enorm sociaal dier en échte vrienden maken is niet makkelijk... Nederland mis ik niet echt, het leven, de mensen, de cultuur is anders, iets relaxter....ahum, behalve op mn werk, maaarjaa...ik werk dan ook voor een Nederlands bedrijf....whahahahaaha... Ach, werken is altijd wel stress, denk ik.
Getsie, af en toe denk ik echt met weemoed aan de jaren dat ik lekker vóór en aan mezelf werkte....meer vrijheid! Kan ik niet lekker blijven pruttelen en genoeg geld binnen halen om voor mezelf te zorgen? Dus.....wat doen die Spanjaarden hier? Juist, loten kopen om dat ook te kunnen...en bidden dat ze winnen! Mmmmm...mijn nederlandse aard is daar toch net iets te nuchter voor! Zucht, ik moet een miljonair vinden! whahahahaaha....(daar gááát mn nuchterheid!)

Goed, enkele ideeen of plannen zijn nog niet uitgekomen, ik had iets meer tijd nodig om me settelen en uit te rusten van alle onrust. Dus ik hoop aankomend jaar mijn licentie voor lerares Engels te mogen halen en dat mijn vriendenkring maar wat mag uitbreiden!
Dat zijn mijn wensen voor komend jaar....uiteraard horen daar altijd mijn gezondheid bij en dat ik wat stabieler in mijn leven kom te staan.

Dikke kus! Judith

  • 11 December 2011 - 14:47

    Tia Christina:

    Net als wij, voor tijdelijk, een eigen pagina, leuk voor alle ditjes en datjes en ... de roddels en nieuwtjes.
    Alles goed daar, tot de volgende Skype of deze pagina, maar op z'n vroegst .....in februari 2012.
    Dus gezellige dagen met je pa, en Kerst en Nieuwjaar .... voor elke dag eigenlijk.
    Knuffels en xxxxx

  • 11 December 2011 - 14:54

    Yvon:

    Lieverd, je doet het fantastisch!!!!
    xxxyvon

  • 12 December 2011 - 07:07

    John:

    ha die judith,
    Leuk verslag weer, tja de balans opmaken? Het feit dat jij in spanje je weet te bedruipen met een werkloosheidspercentage van 20 % of meer mag al een wereldprestatie heten. Die miljonair heb je al gehad, maar er zal ook wel een spaanse rondlopen die nog niet weet wat hem boven het hoofd hangt!! Begrijp ik goed dat je ook binnekort collega-docent van me wordt??
    met de hartelijke groeten vanuit een regenachtig nederland.
    Nb de parketvloer lag er half in maar moest er weer uit omdat de vloer niet vlak was!!

  • 12 December 2011 - 17:39

    Hanneke:

    Leuk om je vanuit het nuchtere nederland te kunnen volgen :-D
    Tof ook om Laura op de foto terug te zien. Met veel haar :-D
    Tot snel lieverd!
    XxX

  • 13 December 2011 - 12:20

    Irma:

    soms fiets ik door die straat waar jij gewoond hebt in dat flatje bij die telefooncel met hoe heet hij.. drie vingers??
    Moet ik altijd weer even lachen! Leuke tijd was dag! ha ha!! jij met je konijnen!

    Lekker stappen bij de ffnaar op de hoogste blokken dansen.. kijk naar ons!!!

    Groetjes Irma

  • 14 December 2011 - 17:39

    Alex:

    Hey Judith,

    Wat een leuk stukje, en ja de balans op maken is een goed idee. Voor mij ook een super turbulent jaar geweest, op alle fronten. Fijne dagen.

    Liefs Alex xxx

  • 30 December 2011 - 21:49

    Judith Dijk:

    Ja John, inderdaad....collega..maar dat was ik toch al? hahahah...lerares creatief dan..nou jij weer ;-).

    Irm.....dat was Jochanan...4 vingers...whahaahhaha.....goed plan om hem s op Facebook op te zoeken!

    Alex.....ben benieuwd...s mailen?

    Dikke x allemaal en superfijne feestdagen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Monachil

Judith

Vanaf 2009 in Spanje, met een hoop dromen, wensen, die lopen zoals ze lopen.... Na onze reisverhalen op robjudith@waarbenjij.nu, zijn we allebei gebleven in Spanje, maar nu apart verder met ieder ons eigen leven. En daar hoort mijn eigen pagina bij.... De grote reis is voorbij, hierbij mijn verhalen over mijn leven, het wonen, de cultuur, het land, de natuur en de tapas van España!

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 21023

Voorgaande reizen:

08 Mei 2009 - 30 November -0001

Wonen in Andalusia - España

Landen bezocht: