Teacher, teacher...... - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu Teacher, teacher...... - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu

Teacher, teacher......

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

09 Februari 2013 | Spanje, Monachil

Teacher? Seño? Profesora? (= Juf?).....Mag ik naar de wc? Gaan we spelletjes doen? Ohnee, geen test! Oh gaaaf, popmuziek! Hoe werkt dit? Wat betekent dat?

Idioot man...na 2 jaar kantoor kletsend tegen m´n computerscherm...moet ik heel erg wennen in mijn nieuwe job als Engelse juf.
De eerste week zit erop en ik ben dood...hahahaha.....mijn Engels is niet meer zoals het geweest is en ik moet flink in de boeken! Studeren, trainingen voor de teachers, lessen voorbereiden, nieuw project (nieuwe school erbij) coordineren. Inmiddels zit ik al aan de 60 leerlingen! Groepen van 7 tot 17 jaar en nog 1 priveles volwassenen. Pfoe, ik dacht dat ik wel rustig op kon starten....tsss vergeet het maar!
Maar ach, is het niet zo met een nieuwe baan dat er altijd veel op je afkomt?

Met mijn hoofd vol nieuwe informatie, probeer ik mijn taalknop in mijn hersens onder controle te houden...klik Spaans, klik Engels, klik Spaans....ohnee, dat moest weer Engels zijn...O..hi, oudcollega.....Nederlands nu weer. Af en toe denk ik aan m´n Duits, dat gaat er flink op achteruit, Frans ben ik in ieder geval al vergeten! Nouja, dat komt dan wel weer op z´n tijd.

Ok, naast dus een hele drukke week, moet ik af en toe echt mijn lach inhouden als Profe...´t zijn soms echt een stelletje kippen! Lache, waar ze het over hebben (mmm...ja, ik word echt 40 dit jaar, hehehe). Door hun herinner ik me weer hoe ik zelf was als puber (lees: lastig...arme leraar toen). Bij sommige kijk ik echt in een spiegel en die bakken er niet veel van! Tja, hoe gaan we dat dan aanpakken?

Over het algemeen weet ik dat ik een hele goeie beslissing heb gemaakt! Het was een groot risico hier in Spanje waar de crisis groot is, maar ik ben tevreden en ik heb idioot veel geluk!
Ik hou van de interactie, van talen, het overdragen van de taal (ik weet hoe het is!), van studeren, van de energie, de dynamiek, creativiteit en de jonkies die me zo´n enorm warm gevoel geven.
Ik moet nog wel een beetje loskomen, 2 jaar pc/kantoorwerk heeft me flink geblokkeerd, heeft tijd nodig. Ook mijn hersens weten niet meer wat ze overkomen: ik gebruik ze weer...
(Al draaien ze overuren nu...heheehehe).

Mijn wens is weer uitgekomen, ik wou lesgeven. Ook mijn wens in het Spaanse ritme: geen 8-17 baan meer, maar om 10uur een heerlijke bak sterke koffie met een een typische Spaanse tostie verse tomatenmarmelade met olijfolie, koken en warm eten tussen de middag en daarbij de bekende siesta. (Je leest het goed: ik kook voor mezelf!) Dan (wel met 20kg boeken) wandelen naar school, want ik werk ´s avonds en hoef niet meer vroeg naar bed, want ik kan uitslapen! Ffffffffffffff...wat had ik een hekel aan om 6uur op te staan, de wekker ging altijd 10x af voordat ik eruit kon komen.

Goed, wat gebeurt er verder nog in mijn leven?
Liefde: zero...geen tijd voor, ook niet echt zin in.
Vrienden: ze zorgen goed voor me.
Familie: whatsappend
Nederland: alweer een jaar voorbij...waarschijnlijk in mijn vakantie van 4 maanden! (mei t/m augustus).

Dikke zoen, Juut!

  • 09 Februari 2013 - 10:54

    Yvon:

    Je bent goed bezig Juut!!! xxYvon

  • 09 Februari 2013 - 10:59

    Tia C:

    Ja, ja ...ik weet er alles van. Het is geen vak maar een roeping wordt gezegd! Maar wel een hele leuke, dat kan je nu ervaren. Elke dag iets anders, elke dag is weer een verrassing met dat spul.
    Zorg dat je goed voorbereid bent en altijd iets leuks achter de hand hebt ter ontspanning, liefst met bewegingen.
    Laatst een interessante lezing van een kinderfysio gehad met een belangrijk advies: tussen de bedrijven door BEWEGEN!!
    Het helpt, het ontspant ......en water drinken ook.

    Het is nu pittig voor je, het is nu werken, slapen, eten ........ zorg goed voor jezelf, neem je rust.
    En genieten doe je d'r al van. Hou ons op de hoogte, dat vind ik leuk.

    xxx uit een koud Wijchen


  • 09 Februari 2013 - 11:03

    Judith Dijk:

    Ah! Das een goeie....had al een paar spelletjes gedaan met een bal, maar weer dingen opnieuw verzinnen met beweging is altijd weer zoeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Monachil

Judith

Vanaf 2009 in Spanje, met een hoop dromen, wensen, die lopen zoals ze lopen.... Na onze reisverhalen op robjudith@waarbenjij.nu, zijn we allebei gebleven in Spanje, maar nu apart verder met ieder ons eigen leven. En daar hoort mijn eigen pagina bij.... De grote reis is voorbij, hierbij mijn verhalen over mijn leven, het wonen, de cultuur, het land, de natuur en de tapas van España!

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 21020

Voorgaande reizen:

08 Mei 2009 - 30 November -0001

Wonen in Andalusia - España

Landen bezocht: