Genieten... - Reisverslag uit Almonaster la Real, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu Genieten... - Reisverslag uit Almonaster la Real, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu

Genieten...

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 September 2012 | Spanje, Almonaster la Real

Eindelijk vakantie! Inmiddels lekker een weekendje naar Córdoba geweest met veel cultuur, kunst en inspiratie.
Gewoon lekker genieten en omdat ik hier woon en werk, maak ik eerlijk gezegd niet zo heel veel tripjes.

Nu zit ik mijn vakantie te vieren in Cortegana, in de buurt van Portugal...is zo´n 400km van Granada en ben echt weg! Het is wat ´platter´hier..hahahaha....maar zeker een hele mooie omgeving met veel natuur en kastelen. Daarbij word ik ook nog eens helemaaaal in de watten gelegd door een Spaanse vriend en behandeld als een prinsesje, past goed dus!!
Morgen vertrek ik al heel vroeg naar Málaga, zondag komt pa aan! Gezellig.. en donderdag Ilse. De eerste keer in mijn nieuwe huis en heb eindelijk mijn logeerkamer maar eens op orde gebracht, werd tijd na een half jaar. Ja, ik kan zeggen dat ik veel gewerkt heb, maar ik was gewoon te lui en lag meestal in het weekend wel met mijn kont op het strand...hahahaha..

Verder gaat het weer lekker, ik heb helaas veel liefdesverdriet gehad van mijn eerste spaanse vriendje. Ik was zooo verliefd, toch heb ik ook ontdekt dat het gewoon heel anders werkt hier in de Liefde. De cultuur is anders. Het is heel gepassioneerd en de mannen houden hier al van je na 2 weken, totdat ze ontdekken dat ze eigenlijk niet verliefd zijn of iets niet bevalt. Harde les, maar wel fijn om te ontdekken, is iets nieuws voor me. Ok, prima...weet ik dat ook weer...! Ahum.
Voorlopig weer even niets, het is goed zo, maar wel genieten uiteraard! ;-). Die Spaanse mannen zijn wel helemaal mijn type, hoewel ze helaas vaak niet boven mij uitkomen...hahahaha.

Ieder jaar heeft zijn fase merk ik... in de taal, in de cultuur en ik ontdek zoveel meer. Nu is het in de taal dat ik heerlijk zonder nadenken lekker wegklets en ben nu gek op uitdrukkingen, grapjes, moppen, gezegden...heerlijk, ik lach me rot. En omdat ik uiteraard beter Spaans kan, heb ik nu meer conversaties, niet het oppervlakkige en mijn vriendenkring komt nu wat vaster tot stand. Ik heb liever goede mensen om me heen dan veel kennissen, dat heb ik wel lang gemist van NL.. Daar liggen natuurlijk mijn wortels.
Echt leuk om weer nieuwe dingen te ontdekken en meer geintegreerd te raken in de cultuur.

Goed, ik ga weer lekker verder genieten van mijn vakantie....hasta la pasta. Dikke x

  • 21 September 2012 - 15:09

    Alex :

    Hey Judith,


    Wat leuk om je reisverslag te lezen en en mooie foto's te bekijken.
    Geniet nog lekker van je vakantie.

    Groetjes Alex xxx

  • 21 September 2012 - 18:26

    Tia C:

    Een leuk, positief en gezellig verhaal van jezelf in ontwikkeling. Geniet volgende week van de visite en zet met hen de 'tulpjes ' maar buiten.Je pa heeft er zin in .........xxx, tot de volgende keer ......

  • 22 September 2012 - 18:14

    Yvon:

    Wat heerlijk zeg!!! Lekker verder genieten van alles! Veel plezier met je familie! xx

Tags: Cortegana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almonaster la Real

Judith

Vanaf 2009 in Spanje, met een hoop dromen, wensen, die lopen zoals ze lopen.... Na onze reisverhalen op robjudith@waarbenjij.nu, zijn we allebei gebleven in Spanje, maar nu apart verder met ieder ons eigen leven. En daar hoort mijn eigen pagina bij.... De grote reis is voorbij, hierbij mijn verhalen over mijn leven, het wonen, de cultuur, het land, de natuur en de tapas van España!

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 21025

Voorgaande reizen:

08 Mei 2009 - 30 November -0001

Wonen in Andalusia - España

Landen bezocht: