Verandering - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu Verandering - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Judith Dijk - WaarBenJij.nu

Verandering

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 Augustus 2013 | Spanje, Monachil

Vakantie Nederland...familie, relaxen, kijken.
Ik struin als een tourist door Nederland...bekend maar objectief en lang geleden.
Ik kom op 'bezoek' bij familie en zie en voel de veranderingen...maar ervaar ze niet. Dat kan ook niet anders, ik woon in een ander land en ik besef me dat ik grotendeels ingeburgerd ben in mijn nieuwe land. Iedereen groeit door, ook ik.
Ik merk ze op..die veranderingen, cultuur, klimaat, de taal, mensen, mijn dorp, het graf van mijn moeder, mijn neefjes en nichtjes die gegroeid zijn, mijn vader en mijn thuis waar ik geen woorden nodig heb, maar toch ouder wordt, mijn vakantie....en laat de boel maar eens lekker zakken.
Als ik land in mijn geboorteland, pik ik een traan weg, als ik ga ook. Je zit in mijn hart, maar ik ben waar ik op dit moment wil zijn...

Tot de volgende keer Nederland!

  • 28 Augustus 2013 - 17:41

    John:

    Mooi weergegeven. Barst ook van de emotie. Fijn en knap dat je in Spanje in je goede vel zit. Nog steeds verbazingwekkend dat je daar je werk en nieuwe vrienden hebt gevonden.
    Verder, hier is alles nog hetzelfde!
    Met hartelijke groet!
    John

  • 30 Augustus 2013 - 13:21

    Tia C:

    Die 10 dagen zijn omgevlogen, want je bent nu al weer thuis. Je hebt van alles en nog wat gedaan in Hollanda.
    Nu weer focussen op je nieuwe baan, veel succes ermee en zorg goed voor jezelf want het zal pittig worden!
    xxx uit de Woezik.

  • 30 Augustus 2013 - 13:44

    Judith:

    Waren 8 dagen, is ook kort... Lief, dank je wel....heb al zin om te werken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Monachil

Judith

Vanaf 2009 in Spanje, met een hoop dromen, wensen, die lopen zoals ze lopen.... Na onze reisverhalen op robjudith@waarbenjij.nu, zijn we allebei gebleven in Spanje, maar nu apart verder met ieder ons eigen leven. En daar hoort mijn eigen pagina bij.... De grote reis is voorbij, hierbij mijn verhalen over mijn leven, het wonen, de cultuur, het land, de natuur en de tapas van España!

Actief sinds 11 Dec. 2011
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 21009

Voorgaande reizen:

08 Mei 2009 - 30 November -0001

Wonen in Andalusia - España

Landen bezocht: